Alla inlägg den 11 december 2008

Av Ingela - 11 december 2008 20:21

Viss har du rätt Mymlan. Jag kom på det själv i morse. Att jag skulle testa med kortisonkräm. I går kväll sved det bara så mycket att det enda jag hade i huvudet var att få lite lindring. Och det fungerade i alla fall tillräckligt bra med Xylocainet, så jag kunde styra tankarna mot något annat ett tag. Inte så att jag helt plötsligt sov hela natten. Men åtminstone inte sämre än vanligt. I morse strök jag på kortisonkräm och framåt tidig eftermiddag hade det lugnat ner sig betydligt. Vid stygnen är det lite ömt men bara om man kommer åt det.


Trots allt. Lite skönt är det att få bekräftat att jag inte bara är fånig när jag ber om "snälla" plåster. Den här gången hade jag inte en tanke på det. Det gick liksom så fort alltihop och helt plötsligt hade hon redan klämt dit tejpen. Jag får ju erkänna att jag föredrar vårdpersonal som talar om vad dom tänker göra framför dom som talar om vad dom just gjorde... Framför allt om man är bedövad och inte riktigt känner vad som är på g. Sen kan det naturligtvis vara så att det har kommit lite perifera strålar över på vänstra sidan också. Lite irriterad var ju faktiskt huden redan under själva stråltiden och då är det inte så konstigt om den var extra känslig nu. För så här ilsket har jag faktiskt aldrig reagerat på ett vanligt plåster förut. Det brukar bli rött och det brukar klia. Men inte svida.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards