Alla inlägg den 9 oktober 2011

Av Ingela - 9 oktober 2011 17:38

Inte helt otippat slutade tjänsteresan även denna gång i en rejäl förkylning. Kanske är all världens luftkonditioneringar delaktiga. Nyttiga är dom ju inte i alla fall. Inte blev väl oddsen bättre av att jag i två dagar satt bredvid min alltmer snuviga arbetskamrat. Han låg ungefär ett halvt dygn före mig i händelseutvecklingen, vilket innebar att min hals svullnade till rejält ungefär i Paris. Och på den vägen är det. Torsdagen och fredagen fick ägnas åt det absolut nödvändigaste att göra på jobbet. Och att göra det absolut nödvändigaste för mig själv, dvs att sova. Detta har också varit den huvudsakliga sysselsättningen under helgen.


Sakta men säkert har det onda i halsen gått ner till nån sorts hanterbar nivå och hostan bryter bara ut lite då och då. Värmeutslagen på magen från febern är nästan borta. Det blev nån sorts topp i morse, strax efter att jag tagit en värktablett mot huvudvärk och febervärk. Jag vaknade vid åttatiden helt genomblöt. Tur att jag inte iddes byta sängkläder i går, om man säger så... 


När jag kom hem i fredags, låg ett skriftligt svar i brevlådan från senaste onkologen angående mammografin. Det stod ingenting om nån vätskeansamling. Det kan ju tolkas på lite olika sätt. Kanske har röntgenläkaren skrivit en kommentar om bilden, utifrån min anmärkning. Eller så har hon inte skrivit något utifrån min anmärkning. I vilket fall som helst verkar inte onkologen tycka att det är något att reagera på. Jag får väl kolla vid nästa återbesök. Lite fundersam börjar jag bli om att det kanske kan vara ett lymfödem och i så fall är det läge att kräva en remiss till en lymfterapeut.


Rosa månaden är i full gång och som jag sagt tidigare, helgar inte alltid ändamålen medlen. Är det någon som faktiskt tycker att detta är smakfullt???



Om ni nu inte tycker det, finns som sagt alternativ just till allt det rosa. Jag väljer alltid att ge mina bidrag till fonder som omfattar alla cancerformer, som exempelvis till Cancerfonden. Jag har under dom här åren fått ynnesten att lära känna så fantastiska människor, vars röster dessvärre inte riktigt alltid nått fram i samhällsdebatten. Bara för att dom har tillhört ett fåtal som har andra cancerdiagnoser. Jag förstår tillfullo deras frustration över att just bröstcancern får så stort spelrum. Är det något jag skulle önska av den patientorganisation jag tillhör, så är det just solidariteten med andra drabbade (det finns en diger lista med övriga önskemål också men var sak har sin tid...).


Min insamling har visserligen nått sitt mål och långt mer därtill men forskningen behöver alltid mer, så: http://www.cancerfonden.se/sv/Stod-oss/Insamlingar/?collection=4432



Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards