Alla inlägg den 28 november 2010

Av Ingela - 28 november 2010 19:08

Jag fick mitt dropp till slut. Och fick vänta ett par timmar till men sen gick det undan. Kirurgen kom och ritade och narkosläkareen kom och ställde sina frågor. Sen tog det bara några minuter innan det var dags att traska in i op-salen.


Lite lullull och sen sov jag gott. När jag vaknade efter några (?) timmar gjorde det inte alls ont. Jag var mest trött och hungrig. Ett par timmar blev det på uppvaket eftersom det var nån svullnad på ryggen dom ville ha lite extra koll på men till slut fick jag rulla in på mitt rum. Och fick blåbärssoppa. Godaste blåbärssoppan jag har ätit! Om en liten stund får jag nog en smörgås också.

Av Ingela - 28 november 2010 10:30

Nu ligger jag på mitt rum och väntar. På lite allt möjligt men just nu väntar jag nog mest på att få lite dropp. Jag har inte druckit sen jag tog ett sista stort glas vatten två minuter i åtta. Dessutom är jag hungrig. Självklart väntar jag på själva operationen också men innan dess ska jag hinna träffa både narkosläkaren och kirurgen. Det är en före mig i kön, så jag lär nog få vänta...


Tur att jag har datorn med mig. Och lilla mobila nätverkspinnen. Fast alla dvd-skivorna jag släpade med mig känns lite överflödiga. Visserligen finns bara SVT och 4:an här men det finns en lång lista med TV-serier och filmer som man kan titta på. När som helst.


Någon adventstämning finns det inte här. Skulle i så fall vara all snö man ser genom fönstret. Men jag ska inte klaga. Jag är ju här av alldeles egen fri vilja och är ju inte ens sjuk. Kanske kan jag till och med så småningom få slippa all värk i axeln. Jag har inte direkt kopplat den till att jag är enbröstad men enligt onken är det tydligen väldigt vanligt med besvär just där. Man går liksom, helt omedvetet, och kompenserar genom att skjuta fram axeln. Bara en liten bit men tillräckligt för att det ska ge besvär tydligen. Men det lär dröja innan det blir resultat. Mitt kvarvarande bröst ska ju minskas och det lär inte bli förrän om tre månader.


Jag känner mig inte alls särskilt nervös just nu. Det var faktiskt värre i morse när jag vaknade. Tur det, förresten. Att jag vaknade. Jag hade satt telefonen på ringning klockan sex men vaknade kvart över utan att den hade gett ifrån sig ett enda ljud- Det visade sig att den bara var inställd på att ringa klockan sex på vardagar. Tur att man är någorlunda morgonpigg.

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards