Direktlänk till inlägg 28 november 2010

Väntan, väntan och lite mer väntan...

Av Ingela - 28 november 2010 10:30

Nu ligger jag på mitt rum och väntar. På lite allt möjligt men just nu väntar jag nog mest på att få lite dropp. Jag har inte druckit sen jag tog ett sista stort glas vatten två minuter i åtta. Dessutom är jag hungrig. Självklart väntar jag på själva operationen också men innan dess ska jag hinna träffa både narkosläkaren och kirurgen. Det är en före mig i kön, så jag lär nog få vänta...


Tur att jag har datorn med mig. Och lilla mobila nätverkspinnen. Fast alla dvd-skivorna jag släpade med mig känns lite överflödiga. Visserligen finns bara SVT och 4:an här men det finns en lång lista med TV-serier och filmer som man kan titta på. När som helst.


Någon adventstämning finns det inte här. Skulle i så fall vara all snö man ser genom fönstret. Men jag ska inte klaga. Jag är ju här av alldeles egen fri vilja och är ju inte ens sjuk. Kanske kan jag till och med så småningom få slippa all värk i axeln. Jag har inte direkt kopplat den till att jag är enbröstad men enligt onken är det tydligen väldigt vanligt med besvär just där. Man går liksom, helt omedvetet, och kompenserar genom att skjuta fram axeln. Bara en liten bit men tillräckligt för att det ska ge besvär tydligen. Men det lär dröja innan det blir resultat. Mitt kvarvarande bröst ska ju minskas och det lär inte bli förrän om tre månader.


Jag känner mig inte alls särskilt nervös just nu. Det var faktiskt värre i morse när jag vaknade. Tur det, förresten. Att jag vaknade. Jag hade satt telefonen på ringning klockan sex men vaknade kvart över utan att den hade gett ifrån sig ett enda ljud- Det visade sig att den bara var inställd på att ringa klockan sex på vardagar. Tur att man är någorlunda morgonpigg.

 
 
Ingen bild

Pysslan (Heidi)

28 november 2010 11:59

Trist att vara på sjukhus 1:a advent och en söndag (det är ju inte ens roligt på vardagar). Jag önskar dig lycka till och en glad första advent.

 
Ingen bild

Eva50

28 november 2010 15:55

Nu är du säkert opererad. Hoppas allt gått bra och att du mår så bra man nu kan må när man är nyopererad. Kram! Eva

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ingela - 8 december 2014 18:21

In i det sista var det lite oklart om jag skulle ta något blodprov eller inte. Jag fick ju det som muntlig information av en av sköterskorna i ett telefonsamtal men det stod ingenting i brevet från senaste onken. Så jag tog helt enkelt och gick bort ...

Av Ingela - 17 oktober 2014 17:22

Alla kan inte vara bäst på allt. Min senaste onk är verkligen inte bäst på att vara pedagogisk. Jag hamnade ju hos honom efter den senaste bentethetsmetningen när min benskörhet konstaterades. Benskörheten har med stor sannolikhet orsakats av dom ful...

Av Ingela - 8 september 2014 18:34


För precis sex år sen låg jag på KS uppvak och var väldigt hungrig. Inte förstod jag att alla frågor om jag var kissnödig, skulle ha besvarats med ja. I alla fall om jag hade velat hinna tillbaka till rummet i tid för middagen. Så kan det gå. Jag fic...

Av Ingela - 14 augusti 2014 18:01

Det är länge sen det senaste inlägget. Det har inte hänt så mycket med behandlingar eller biverkningar. Däremot har det hänt så mycket mer i det där andra livet. Vi har avverkat en valrörelse. Som i och för sig gav en del effekter efter att ha turner...

Av Ingela - 10 april 2014 19:34

I går var det dags. Klockan 11.00 trodde jag. Det var det som stod i min kalender. 09.30 trodde vårdcentralen. Det var det som stod i min bokning. Jag var helt övertygad om att det är jag som glömt att ställa in rätt tid och accepterade med glädje at...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards